Rss Feed
  1. Rambut

    Wednesday, July 11, 2012

    "sanggul ini ibarat status" - Marsinah, Teater Rumah Sakit Jiwa, 4 Julai 2012


    sanggul itu hanya dibuat oleh wanita yang berambut panjang dan bak kata Marsinah sebentar tadi, ia adalah satu bentuk status. mungkin semakin besar sanggulnya, semakin tinggi darjatnya? entah lah. hanya mereka yang bersanggul sahaja yang tahu.


    namun apa kaitannya dengan aku? 
    hanya satu : RAMBUT.


    bagi aku pula, berambut panjang [seperti sekarang, contohnya] melambangkan satu bentuk kebebasan dalam hidup. kebebasan daripada peraturan sekolah. kebebasan untuk aku melakukan keputusan sendiri.


    cukuplah dengan semua orang berkata:
    "rambut kau panjang ni, POTONG!" 
    "rambut ni tak sesuai"
    "rambut kau tak melambangkan produk keluaran sekolah ni"


    eh, cukuplah!
    tak puas lagi nak kawal hidup aku? 


    rambut...
    dan rambut...
    dan rambut lagi...
    namun bukan seperti gambar dibawah lah pastinya. biarpun stail seperti ini menarik namun tidak sampai ke situ untuk aku memperlakukan rambut aku. huhu.

    Lady Gaga much?
    that colour... fuh!

    do follow me on twitter okay? search for @rizal_everdeen or just click HERE.
    itu sahaja untuk post kali ini. sekian. 



  2. 0 whispers: