Rss Feed
  1. Kita Sendiri Yang Kena Sedar.

    Monday, June 27, 2011

    Shahrul [bkn nama sebenar] seorang model amatur.
    Akmal [bkn nama sebenar] seorang jurukamera separa professional.
    Rizal? Dia campuran kedua-duanya namun masih di peringkat tengah2. masih amatur lagi mungkin. 


    mereka bertiga berkawan. 
    kawan2 biasa saja tapi kalau diajak berborak, masih mengambil masa dlm tiga jam untuk berhenti berbual. 
    sekepala bak kata org2 tua zaman dulu. 


    Rizal [well, penulis blog laaah ofkos. kan ni cite based on real life experience] kerap kali bertanya kpd Shahrul dan Akmal kira-kiranya jika mereka ingin untuk mengadakan penggambaran di tempat2 yg sesuai. 
    Namun, jawapan yg diberikan semuanya mengecewakan. 
    Hampa. 
    Takdir memang tidak menyebelahi Rizal.
    Rizal masih lagi tidak putus2 untuk mencari waktu yg sesuai untuk penggambaran itu.


    Ramai yg tidak tahu. 
    Rizal ada sekelumit cita2 utk menjadi model kecil kecilan. 
    Sekadar untuk mengisi masa lapang. 
    Manalah tau kiranya boleh dapat keuntungan? 
    Rizal tersenyum sendirian. 


    Rizal tahu bahawa Akmal ini jarang menegur Shahrul secara online tetapi di satu hari petang, Rizal terjumpa [bkn stalk okey. ternmpk kat news feed] Akmal bertanya kepada Shahrul:


    "weh, kau free tak esok? aku nak wat photoshoot dkt area umah kau ah"
    "aku free je esok. nanti roger2 ah aku" 














    (-__-)
    PERGH. dia punye sentap mmg gua tak dapat nak cite ah. sampai gua dah xleh nak tulis formal2 mcm kat atas tu. gua dah jeles berguni2 dah. gua tanye byk kali kot mende2 yg same mamat due ekor tu. memanjang alasan je. ape mamat2 tu tak suke kat gua ke? kalau xnak gua kacau bgtau je ah der! gua ni boleh terime kot. kalau gua sakit hati ke hape, biar gua handle sorg2. xkan ade gua nak bunuh diri kat dlm bilik mandi punye der.
    haish.


    *maka berlakulah monolog dlmn. Rizal [Baik] dtg terus ketuk kepale Rizal [Jahat] yg buat statement kat atas ni*


    RJ : lu apahal ketuk2 pale gua ni?
    RB : yg kau pergi jeles2 ni apehal? lantak ah diaorg nak buat photoshoot ke hape ke.
    RJ : mesti ah jeles der! gua ajak macam nak mati nak wat photoshoot, due2 bg alasan mcm 
    sampah. ape gua ni dieorg benci sgt ke? 
    RB : kau ni pown. cube ah fikir leklok. kebetulan je sume tu. entah2 kau call diaorg tu mmg timing tak elok. takkan kau nak salahkan takdir pulak? mane ah tau nanti2 ke baru dieorg ajak kau. positifkan fikiran. org cepat stress, marah2 ni mati awal tau.
    RJ : tapi der...
    RB : aaah byk pulak alasan kau. yg kau kecoh2 pasal dieorg ni watpe? kau kalau saket hati tgk dyeorg "bermanje" tu pergi je ah hide wall facebook kau. senang. lagipun kau dah lupe yg kau ade dua org lagi kawan yg ade kriteria yg sama. plus, diaorg lagi caring + memahami kot.
    RJ : hermmmmm. sape?
    RB : Dini ngan Sya. kau lupe ke?
    RJ : fuh! itu mmg kawan terbaek der! gua boleh lak lupe. heish.


    ____________________________________________________


    mekaseh byk2 kat sya dgn dini. korg mmg leh jadi partner aku dlm photoshoot2 ni. kelakar pown kelakar jugak. kirenye saya mmg tak menyesal ah dpt jumpe kwn saya due org ni. 
    mekaseh sgt2 kat korg due! :D


    yg pakai spek tu Dini. yg colourfull tu Sya.




    utk para readers [kalau ade], ada byk benda yg kita ada tp kita tak sedar. mcm kes saya ni, saya dok jeles berguni kat Shahrul dgn Akmal tu pdhal saya ada options yg berpuluh kali gande bestnye, which is Dini and Sya. saya mmg dikaburi dgn Rizal [Jahat] tu time saya tgk post Akmal ajak Shahrul photoshoot. 


    in the end, saya gak yg kene ketuk pale saya sendiri utk keluar dr kekaburan Rizal [Jahat] tu. saya kene carik kekuatan saya sendiri. kalau asyik2 tgk kelemahan je, esok mmg konpem2 dah mati dah ni. mati kerana kekurangan keazaman dlm diri dan kekurangan daya tahan dlm sifat cemburu. 


    jadi selepas anda2 membace post ini, saya berharap anda dpt mencari kekuatan diri anda sendiri. tak kesah la ape pun, besar ke kecik ke asalkan benda tu menjadikan diri anda semakin kuat dan tidak terperangkap dgn sogokan2 [aceeewah!] media masa zmn kini dan tekanan rakan sebaya. 


    tu je utk post kali ni. ASSALAMUALAIKUM.






    pakar konspirasi,


    - i'll be my own saviour -






  2. 3 whispers:

    1. Dini said...

      *segan*
      *terharu*

      hahahhahhahaaha ♥

    2. me said...

      yeaaahhh ! rizal kuat ! :DD
      hihihi. awesome writing. haku terharuuu :')
      ko pon best hape !:DD

    3. baru td mende ni happen. thnks ah korg jd penyelamat secare tak langsong. :D